lidah keling pengerusi tabung haji yang di lantik atas habuan politik...duit penyimpan bakal punah...bila mengaku konon silap komunikasi dalam 'bailout' 1 mdb...!!!



lidah keling pengerusi yang berstatus  kelulusan setakat SPM...tukang angguk kehendak rosmah laki bini untuk  bailout 1 MDB


Selepas kenyataan bercanggah antara dua pegawai tertinggi Lembaga Tabung Haji berhubung pembelian tanah milik 1MDB di Kuala Lumpur, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim meminta maaf di atas tweetnya yang menafikan pendedahan itu.

"Ya, maaf di atas kesilapan komunikasi. Tidak benar mengenai RM722 juta untuk membeli dua bidang... itu yang saya nafikan," kata pengerusi Lembaga Tabung Haji itu dalam Twitter.

Sebelum ini, Azeez menafikan pendedahan beberapa blog bahawa TH membeli dua bidang tanah bernilai RM772 juta yang merupakan sebahagian projek Tun Razak Exchange oleh 1MDB.

"Tak betul. TH akan keluarkan kenyataan secepat mungkin. Terima kasih. Saya akan jalankan tanggungjawab dan amanah diberi. At the end of the day, the results that matter most," katanya dalam Twitter.

Bagaimanapun, ketua pegawai eksekutif TH, Datuk Johan Abdullah mengesahkan pembelian tanah itu, yang merangkumi pelan menara kediaman yang bernilai RM188.5 juta.

Johan bagaimanapun menafikan TH membeli tanah lain daripada 1MDB.

"TH hanya invest pada 1 unit sahaja dgn harga yang lebih murah. Bukan 2 unit seperti mana tertulis dalam blog. Itu yang saya nafikan," tulis Azeez dalam kiriman Twitter.

Johan berkata keputusan Lembaga Tabung Haji (TH) adalah sejajar dengan strategi pelaburan hartanahnya yang memberikan tumpuan kepada sektor domestik.

Katanya, pelaburan itu merupakan keputusan komersial yang menepati selera risiko dan melalui semua proses penilaian dalaman yang terperinci.

"Cadangan pembangunan kediaman tersebut akan dibangunkan anak syarikat TH, TH Properties Sdn Bhd yang dijangka akan memberi pulangan positif kepada Kumpulan TH pada masa hadapan.

Sebagai badan amanah menyimpan duit bakal haji, LTH tidak sepatutnya terlibat dalam projek berisiko tinggi.

Jika dakwaan ini benar, Datuk Azeez dan menteri yang mengendalikan LTH perlu meletakkan jawatan serta-merta,.

Kita juga  mahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan bagaimana wang amanah RM772 juta digunakan untuk membeli tanah pada harga berpuluh kali ganda.

Persoalan yang timbul, apakah penglibatan pelaburan Tabung Haji dalam 1MDB merupakan aktiviti teras Tabung Haji itu sendiri?.






##




Apa kelayakan dia ini jadi pengerusi tabung haji? Bergiat dalam UMNO cukup ke?
Sejak ada 1MDB... semua tabungan negara huru-hara..dan BERISIKO

Kalau dah tersilap. ....letak jawatan lah. Bimbangkan kau tersilap lagi selepas ini utk membeli aset lain yg merugikan wang pen deposit. Hairan sungguh. ..Selaku Pengerusi boleh tersilap melibatkan pembelian beratus juta.

bila orang umno jadi pengerusi itu ini nampak mudah nak pergi kepada kehancuran

mula-mula ingat nak sorok tapi jawapan dah bocor kenalah cari jawapan yg tak masuk akal.

lidah keling termasuk  PM sendiri....yang lantik pun ketua lidah keling 1 malaysia...melayu bodoh yang percaya dengan mangkuk nih


About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI