pondan rupanya ahmad maslan ni yer...sebijik macam boss dia rosmah laki bini...Ahmad Maslan tolak jemputan Pakatan untuk debat GST....orang UMNO kan gitu teloq terjongkit depan TV dia ajer....!!!




Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan berkata beliau tidak memerlukan pentas pembangkang untuk memberi penerangan tentang Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST).

Ahmad berkata tidak perlu bagi beliau menerima jemputan sebagai ahli panel forum GST daripada Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pulau Pinang kerana pembangkang terang-terang menafikan kebaikan sistem itu. 

AMK Pulau Pinang dilapor menyerahkan surat jemputan sebagai ahli panel forum GST 2 Mei ini kepada Ahmad semasa lawatan beliau ke tapak ekspo Seberang Jaya, 23 April lepas. 

"Saya tidak mahu berdebat di pentas mereka bukan kerana saya takut... di Dewan Rakyat sudah berkali-kali saya jawab. Saya ada banyak pentas dan medium lain untuk jelaskan (GST). 

"Mereka (pembangkang) perkara yang betul pun mereka akan putar," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Persatuan Kontraktor Melayu Pulau Pinang kali ke-39, di George Town, hari ini.

Beliau berkata persepsi negatif mengenai GST dalam kalangan masyarakat disebabkan kurang pemahaman tentang konsep percukaian baharu itu dan sikap tamak segelintir peniaga yang memanipulasi GST untuk mengaut untung.

"Peniaga tidak beretika membentuk persepsi umum yang silap...sedangkan mereka (peniaga) boleh tuntut semula cukai input yang dibayar," katanya. – Bernama



sementara  itu....

Mufti dan ahli akademik sindir Ahmad Maslan

KUALA LUMPUR: Ahli akademik Prof Madya Datuk Dr Mohamad Agus Yusof menyindir Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan yang membuat kenyataan memperkecilkan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam isu Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Menerusi Facebook peribadinya, Dr Mohamad Agus meminta supaya debat di antara Dr Mahathir dan Ahmad diadakan untuk mencari siapa sebenarnya yang tidak faham dalam isu GST.

"Apabila Datuk Ahmad Maslan cakap Tun Mahathir tidak faham GST, saya fikir ada baiknya kedua-dua pemimpin ini berdebat secara terbuka.

"Saya ingin melihat siapa yang lebih faham.

"Yang pastinya saya tidak rasa GST menyebabkan harga barang turun seperti mana dakwaan Datuk Ahmad Maslan. Jadi, siapa sebenarnya yang tidak faham?" tulis beliau.

Selain Dr Mohamad Agus, mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin turut menyindir Ahmad dalam isu yang sama.

"Jika Tun M dikatakan tidak faham GST, apakah rakyat Malaysia yang hampir kesemua mereka tidak lebih berpengalaman tentang ekonomi negara dari Tun M akan lebih faham tentang GST?

"Jika orang yang dianggap oleh majoriti rakyat Malaysia sebagai 'kurang cerdik' (mengelakkan perkataan bodoh) disebabkan kenyataan-kenyataannya tentang GST, dia menyatakan Tun M yang terkenal dengan kepintarannya itu tidak faham GST, apakah si pembuat kenyataan itu lebih bijak dibandingkan Tun M?" soal beliau menerusi laman Facebooknya hari ini.

Dr Mohamad Agus dan Dr Mohd Asri mengulas kenyataan Ahmad yang mendakwa Dr Mahathir masih belum memahami sepenuhnya maksud GST sehingga dilihat mahu mengekalkan cukai jualan dan perkhidmatan (SST) yang jelas lebih tinggi cajnya kepada rakyat.

Dalam nada yang lebih sinis, Dr Mohd Asri berkata mereka yang dilihat oleh rakyat sebagai kurang cerdik tidak sepatutnya diberikan tugas penting.

"Saya terfikir, dalam fekah orang yang safih (bodoh atau kurang cerdik), tidak boleh diserahkan pengurusan harta sekalipun miliknya sendiri. Persoalannya, apakah mereka dalam kategori ini boleh diserahkan urusan negara yang membabit rakyat yang ramai?

"Patutkah golongan sufaha (kata banyak untuk safih iaitu bodoh ataupun kurang cerdik) diserahkan kepada mereka jawatan penting seperti menteri dan seumpamanya?" soal Dr Mohd Asri. -astroawani





##



siapa yang tamak...peniaga atau  kerajaan yang kamu jadi barua menjilat segala najis  yang tinggalkan...itu yang tamak...sudah lah boros...bodoh memimpin negara...lansung tidak mendatang hasil  buat pelaburan masuk angin keluar asap sana sini...ini tamak nak bayar hutang  negara namanya ...!!!

jangan salahkan peniaga  barang naik....salah kerajaan  yang kamu jadi barua  itulah puncanya...selepas pru 13  semua barang dan perkhidmatan naik di sebabkan puak puak kamu...faham..kamu lah punca kenaikan minyak ,tariff letrik  dan barang keperluan yang lain di sebabkan punca utama  di naikan sesuka hati .



bodoh punya ahmad maslan...patotlah tak der teloq nak berdebat ...ini puncanya..

GST Memang Utk Bayar Hutang Negara - Ini Bukti Ahmad Maslan Kantoi.


Sebelum ini rata rata termasuk diri kita ini nak menabung RM 200 sebulan pun susah Memang tak ada lebih Sekarang kena pulak GST RM 250 sebulan tak ke parah

Dari dulu kita makan dua kali Tak ada beli kueh atau buah buah Tak ke malang nasib penjual kueh dan buah buahan Selagi minyak enjin dan filter kira ok kita bertahan Buat air teh ke nescafe ke dah tak rasa sangat teh atau nescafe Gula pun kita dah kurang kan

Semua langkah yang kita buat tu nampak nya kena di kurangkan lagi Kesian kat anak anak dari hidup yang sempurna selesa dah turun taraf

Memang rakyat tak faham

Berjuta juta Kerajaan dah dapat dari gst Apa tunggu lagi salurkan kepada mangsa banjir di Kelantan Apa nak tunggu sampai 6 bulan atau sampai 6 billion

Orang dah tak mampu dapatkan rawatan di swasta dan ramai pergi ke hospital kerajaan kena lah tambah peruntukkan

Dulu boleh buat perancangan setahun sekali sebab sumber kewangan terhad Sekarang hari hari Kerajaan dapat duit Jumlah sebulan je senang senang 1 billion

Geram punya pasal nak cakap jugak yang pangkah BN di Rompin dan Permatang Pauh memang BAGANG !

Menteri ni cuma berani depan tv dan budak sekolah. Kalau dipihak benar dan ingin menjelaskan apa yang benar kenapa perlu takut dengan debat. Ini membuktikan ada perkara yang disembunyikan atau sendiri tak faham apa yang dibuat.

Semakin jelek dan hodoh melihat sikap gaya penyampaian yang marapu oleh Timbalan Menteri ni.



sifat pondan menteri menteri cap ayam UMNO/BN di warisi kepimpinan  kepondanan rosmah laki bini


Umum tahu seberapa banyak alasan pun, pokoknya, Najib memang takut berdebat....kaum perompak dan penyamun rakyat mana berani berdebat...


Perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor enggan ke mahkamah sebagai saksi dalam kes Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana bimbang konspirasi  mereka terbongkar.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI