ahmad lebong kaki kelentong...selepas GST harga kereta turun RM1.65...memang betol GST turunkan harga barang...tapi ini dah kelentong rakyat...kah kah kah...!!!





ahmad lebong kaki kelentong


Pada mulanya, saya tidak begitu teliti dengan laporan Bernama kelmarin yang bertajuk 'CBP: Kereta Turun Harga'.

Dalam berita itu dilaporkan, Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd, Mercedes-Benz, Perodua dan Sime Darby Auto Connexion telah mengurangkan harga sehingga RM10,000 sejajar dengan cadangan kerajaan dan Akta Anti-Pencatutan 2011.

Bagaimanapun, saya antara percaya dengan tidak dengan kandungan berita itu yang menyebut bahawa Sime Darby Auto Connexion, pengedar kenderaan Ford, menurunkan harga Ranger 3.2 XLT 4×4 Automatic kepada RM110,504.80 daripada RM110,506.45 sebelum ini, manakala S-Max 2.0 dikurangkan kepada RM198,833.41 berbanding 198,933.90 sebelum GST.

Saya yang tidak berapa pandai matematik membuat kiraan secara congak bahawa harga Ranger 3.2 XLT 4×4 Automatic diturunkan sebanyak RM1.65 sementara S-Max 2.0 dikurangkan RM100.49.



##



woiii....ahmad lebong...orang pontian boleh la  lu lebong...sbb orang pontian bodoh bodoh macam kamu...kereta mewah yg turun harga bak pe...dah tu turun seciput...lidah keling ahmad lebong...!!!

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI