GST....penangan najib yang tak reti memerintah tapi menyusah dan merompak kehidupan rakyat....!!!





KUALA LUMPUR – Walaupun pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) pada 1 April ini berbaki dua hari lagi, namun orang ramai di ibu negara kelmarin sanggup bersesak-sesak mengunjungi pasar raya berdekatan bagi membeli barangan keperluan.

Tinjauan di sekitar ibu kota mendapati orang ramai berbelanja besar untuk membeli barangan seperti susu, Nescafe dan Milo kerana bimbang harga produk tersebut akan naik lebih mahal selepas cukai GST sebanyak enam peratus dikuatkuasakan kelak.

Seorang pelanggan sebuah pasar raya di Cheras, Mohd. Farid Ibrahim, 34, berkata, dia berbelanja besar semalam kerana ingin berjimat.

“Hari ini saya membeli barangan kering seperti susu dan Milo, esok saya akan ke Pasar Pudu pula untuk mendapatkan barangan basah. Saya bimbang harga barang akan mula naik pada hari Rabu ini,” katanya.

Seorang lagi pelanggan, Azizah Mohd. Sehak, 42, berkata, dia membeli-belah bukan disebabkan diskaun yang ditawarkan pasar raya terbabit sebaliknya berbelanja bagi menghadapi GST.

“Saya tidak tahu apa akan berlaku selepas GST dilaksanakan, mungkin harga barang akan naik, jadi lebih baik saya berbelanja sekarang,” katanya.




##



mana macai  bodoh bertingkat tingkat....kenapa tak puji kerajaan melangit  bila terpaksa berhimpit dan berkejar kejaran untuk  mengelakan  GST....errr depa macai  orang kaya kot...bior rakyat yang mampos  tapi depa senang lenang dan peduli apa...sebab  duit haram masyukk dari projek kroni yang ntah dari mana kot....

GST  membebankan rakyat tapi macai sanggup jilat sampai licin   segala najis  yang UMNO taburkan.....


About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI