berkat menabung dari kecil selama 16 tahun...taktik menyamun rakyat terkini dari laki rosmah...elok lah tu 16 tahun di kira uzur...alasan untuk menyamun...kah kah kah

Pesawat baharu PM dibeli bagi menggantikan jet berusia 16 tahun



KUALA LUMPUR – Jabatan Perdana Menteri (JPM) semalam menjelaskan bahawa pesawat eksekutif Airbus Corporate Jetliner (ACJ320) dibeli untuk menggantikan Boeing Business Jet (BBJ) yang telah berusia 16 tahun.

Menurut JPM dalam satu kenyataan di sini, kerajaan memperoleh ACJ320 melalui kontrak pembelian sewa beli untuk tempoh 15 tahun.

Pesawat BBJ itu akan dilupuskan bagi membiayai pembelian ACJ320.

Kenyataan itu dikeluarkan bagi menjawab tuduhan Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli di Parlimen semalam bahawa ACJ320 itu untuk kegunaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut JPM, pesawat BBJ telah digunakan oleh MAS sejak 1999 sebelum kerajaan memperolehnya pada tahun 2003 untuk kegunaan Yang di-Pertuan Agong.

“Perbincangan untuk menggantikan BBJ telah dimulakan dua tahun lepas memandangkan kos penyelenggaraan kapal terbang itu semakin meningkat berikutan faktor usia dan risiko keselamatan.

“Perolehan pesawat ACJ320 dalam fleet pesawat eksekutif kerajaan dapat mengurangkan kos operasi, pengurusan dan penyelenggaraan memandangkan kerajaan sudah mempunyai pesawat ACJ319,” menurut kenyataan itu.

Menurut JPM, selain ACJ319 dan ACJ320, pesawat eksekutif lain milik kerajaan adalah kapal terbang pesawat Falcon yang diperoleh pada 1989 dan Global Express 2001. – Bernama





##



woiittt...tak cukup GST  ka...nak rembat rakyat....rakyat dah makin miskin  papa kedana...tak cukup kah  beli cincin  menabung  dari burid...kah kah kah

wooiitt...burid pun mulia dari menabung kah kah kah

sekarang menabung ....melebong lagi...kah kah kah...




About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI