hina islam....blogger arab saudi di sebat 50 kali....blogger UMNO...?

JEDDAH – Seorang penulis blog Arab Saudi disebat 50 kali di hadapan orang ramai di sini sebagai sebahagian daripada hukuman kerana menghina agama Islam dalam forum internet kendaliannya,

Raif Badawi (gambar) yang merupakan pengasas bersama laman web Free Saudi Liberals ditangkap pada 2012 dan dikenakan hukuman sebat 1,000 kali selain dipenjara 10 tahun kerana menghina Islam.

Dia juga dikenakan denda sebanyak 1 juta riyal (RM948,430 juta) kerana kesalahan tersebut.

Badawi dilihat hanya berdiam diri ketika dia disebat pada bahagian punggung di pekara­ ngan sebuah masjid di sini baru-baru ini.

Dalam perkemba­ngan berkaitan, pertubuhan hak asasi Amnesty International (AI) menyatakan, dia menjalani hukuman itu dengan tangannya dirantai selepas tiba di pekarangan masjid berkenaan dengan menaiki sebuah bas.

“Hukuman tersebut berlangsung sekitar 15 minit. Selepas itu, dia dibawa ke dalam bas dan meninggalkan lokasi tersebut,” kata AI dalam satu kenyataan.

Baki hukuman sebat terhadapnya akan dilaksanakan dalam tempoh 50 minggu, tambah kenyataan sama.

Menurut laman web mengenai hukuman sebatan, Corpun.com, cemeti, tali kulit atau rotan panjang boleh digunakan untuk menyebat pesalah di sini.




##

blogger UMNO  bebas menghina islam....tak ada apa apa tindakan...kecuali menghina  rosmah betina jalang dan paduka raja  yang berselingkuh dengan maksiat...





INILAH RUPA BLOGGER UMNO YANG HINA ISLAM DAN TOK GURU - RUPANYA DIA SAHABAT SYAITAN PEMINUM TEGAR




ketua agama islam yang menghina agama islam...

kelihatan majlis perasmian itu disempurnakan dengan pemotongan reben oleh Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang kini menjadi tumpuan kerana titahnya mengarahkan supaya penggunaan kalimah Allah di dalam `Bible' dihentikan dan dengan sebab titah itu JAIS telah menyerbu dan merampas 321 salinan bible dalam bahasa Melayu dan 10 naskah lagi dalam bahasa Iban dari sebuah gereja di Selangor.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI