bekalan senjata pengkhianat kurdis jatuh ke tangan pejuang jihad negara islam ( ISIL )




IMEJ menunjukkan seorang militan IS bersama sebuah peti kayu berisi grenad yang digugurkan oleh tentera AS dekat bandar Kobani di sempadan Syria-Turki pada 21 Oktober lalu.

KOBANI, Syria – Tentera  kuffar Amerika Syarikat (AS) mengaku kelmarin  bekalan berisi senjata api dan peluru yang digugurkan di bandar ini tersasar dan jatuh ke tangan kumpulan pejuang jihad Negara Islam (IS).

Beberapa pegawai berkata, mereka tidak mempunyai alasan untuk meragui kesahihan satu klip video di internet pada Selasa lalu mengenai seorang lelaki bersenjata menunjukkan sebuah payung terjun dan peti kayu penuh dengan grenad dan roket.

Selepas menggugurkan senjata dan bekalan perubatan kepada pengkhianat pejuang Kurdis di bandar sempadan ini awal Isnin lalu, tentera AS mengakui bahawa satu daripada 28 bungkusan bekalan tersasar dan perlu dimusnahkan dalam satu serangan udara.

Namun, jurucakap Pentagon, Kolonel Steven Warren memberitahu wartawan kelmarin bahawa bungkusan kedua turut tersasar dan dipercayai jatuh ke tangan musuh.

“Tugas menggugurkan bekalan dari udara amat kompleks dan kejadian bungkusan tersasar dari sasaran kerana tiupan angin biasa berlaku,” katanya.

“Namun, sebahagian besar bekalan itu jatuh ke tangan tentera sahabat (pejuang Kurdis),” tambah Warren.

Menurutnya, bekalan yang jatuh ke tangan pejuang  IS tidak dalam jumlah besar dan tidak akan memberikan sebarang kelebihan kepada mereka.

Washington meningkatkan bantuan kepada pejuang Kurdis di bandar ini sejak beberapa minggu lalu dengan menambah serangan udara dan menggugurkan bantuan daripada pesawat kargo C-130.

Semua senjata dan bekalan perubatan yang digugurkan menggunakan payung terjun dibekalkan oleh pihak berkuasa Kurdis di Iraq


About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI