keluarga lembu mamak sharizat terlepas dari undang undang tak bermakna NATIONAL FUCK CORPORATION ( NFC ) bermoral




Putrajaya  di ingatkan  agar tidak merendahkan kebijaksanaan rakyat dengan membebaskan suami ketua  LEMBU  Wanita Umno daripada tuduhan pecah amanah bernilai RM49.7 juta dalam kes National Feedlot Corporation Sdn Bhd. (NFCorp).

Kita  menganggap Barisan Nasional (BN) terlepas peluang membersihkan nama dan kini terus terjerumus ke dalam konteoversi tersebut.

Pengerusi Eksekutif NFCorp Datuk Seri Mohammad Salleh Ismail terlepas daripada tuduhan itu apabila wakil kerajaan meluluskan pembelian 2 unit kondominium mewah bernilai RM9.7 juta itu secara retrospektif menerusi kedudukan mereka selaku lembaga pengarah syarikat.

Dengan keputusan mahkamah ini, secara langsung pentadbiran Datuk Seri Najib Razak memberi mesej ia tidak sedikit pun peduli dengan kemarahan rakyat dengan skandal NFC ini yang menyebabkan Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Jalik terpaksa meletakkan jawatan.

Keputusan ini  yang wakil kerajaan membenarkan pembelian ini mengesahkan pentadbiran Najib Razak tiada iltizam memerangi penyelewangan atau rasuah,.

Jangan merendah-rendahkan kebijaksanaan rakyat. Apa yang tidak melanggar undang-undang, tidak semestinya benar daripada segi moral,.

Kita  yakin rakyat dapat menilai kewajaran perbelanjaan kerajaan walaupun menjangkakan alasan "mematuhi prosedur" akan terus digunakan terutamanya dalam kontroversi Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim) yang sedang hangat ketika ini.

Salleh dibebaskan daripada 2 tuduhan pecah amanah (CBT) melibatkan RM49.7 juta hari ini.

Hakim Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur Norsharidah Awang memberikan pelepasan itu selepas peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah dan Timbalan Pendakwa Raya Syed Faisal Syed Amir berjumpa dalam kamarnya.

Hakim tidak memberikan sebab keputusan itu diberikan






##



kerana lembu..........datuk jadi kaya..kerana lembu datuk terlepas..kerana lembu.........rakyat nak di lembukan...kah kah kah

Lembunya entah ke mana tiba-tiba benda lain pula yang dibeli dan gaji para pengarah NFC sungguh lumayan. Kerana kegagalan NFC lah harga lembu banyak meningkat kerana negara terpaksa mengimport lembu dari luar negara.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI