hadi tolol nih tak habis habis dengan hudud...hidup rakyat dah huru hara di kerjakan najib laki bini dengan skandal 1 mdb ..si tolol nih sibuk dengan khayalan mat jenin...!!!

PAS bawa usul pindaan hudud selepas selesai kes mahkamah, kata Hadi






sebenar hadi tolol nih tak layah jadi pemimpin...dia ni tak setanding dengan ketokohan almarhum TGNA...kepentingan peribadi anak menantu sanggup jual diri kepada UMNO...!!!



Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, usul rang undang-undang persendirian yang dibawanya bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 untuk membolehkan hudud dilaksanakan di Kelantan hanya akan dibawa semula ke Parlimen selepas selesai proses mahkamah.

Beliau bagaimanapun berkata tiada tarikh yang ditetapkan untuknya membawa usul berkenaan.

"Kita hanya akan boleh kemukakan usul pindaan rang undang-undang berkenaan selepas proses mahkamah selesai.

 "Apabila proses mahkamah selesai kita akan pilih satu tarikh baru untuk mengemukakan semula usul pindaan rang undang-undang ke Parlimen nanti," katanya ketika ditemui pemberita di Parlimen, hari ini.

Jun lalu, 4 individu memfailkan injuksi di mahkamah bagi menghalang Hadi daripada membawa usul persendirian bagi membolehkan Dewan Rakyat membahaskan pindaan akta tersebut.

Injuksi itu difailkan Mansoor Saat, Azira Aziz, Hasbeemaputra Abu Bakar dan Hazwany Jamaluddin.

Selain Hadi, mereka turut menamakan Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia, Timbalan Speaker Datuk Ismail Mohamed Said dan Datuk Ronald Kiandee serta Setiausaha Dewan Rakyat Datuk Roosme Hamzah sebagai defendan.

Hadi kemudiannya mengemukakan permohonan kepada mahkamah bagi membatalkan injuksi tersebut.

Ekoran tindakan Hadi membawa usul persendirian itu ke Parlimen, rakan PAS dalam Pakatan Rakyat (PR) ketika itu bertindak memutuskan hubungan dengannya, namun mengekalkan hubungan dengan parti Islam itu.

Ekoran itu, PR kemudiannya terbubar, malah perpecahan dalaman PAS turut mengakibatkan pemimpin progresif parti itu yang tewas dalam pemilihan mereka menubuhkan Parti Amanah Negara (Amanah).

Pembangkang kemudiannya membentuk Pakatan Harapan bagi menggantikan kerjasama politik mereka, namun PAS tidak menyertai gabungan itu





##




hadi tolol bukan nak perjuangkan islam pun....masa di bentang di parlimen tempoh hari pun dia tak de..katanya ke jepun..ponteng parlimen...lepas tu  ada hati nak sibuk pasal hudud..

cadangan sama sama ambil alih putraya tak mau dan tak mau tunggu...bertanding dalam pru konon tak teringin nak menang...tiba tiba masih berhajat nak laksanakan hudud...nyanyuk dia ni...tak ingat pesan almarhum TGNA...

jaga kelantan dan trengganu pun  masih  tak mampu....negeri lain..jangan mimpilah...angan angan ajer lebih....idea hudud nih sekadar agenda peribadi beliau...biasalah anak menantu dah kena  tempias  syaitan UMNO...

orang sibuk nak adakan undi tak percaya kat najib...dia sibuk dengan hudud...memang lah betul kata dia sebelum ini...barua...ea...ulamak barua...

yang pasti  dah kena kencing lagi... dah berapa kali kena gigit dari lubang yg sama tok guru gendut  hah..?



About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI