akhbar pengampu ...angkat tong taik masuk jamban sendiri...nak kelentong berpada pada lah

Lebuh Raya Kita Antara Terbaik Di Asia- Berita Harian dan Mynewhub.cc





SISTEM lebuh raya di Malaysia yang meliputi jarak 2,000.58 kilometer (KM) ketika ini, diiktiraf sebagai antara yang terbaik di Asia, selepas Jepun dan China.

Panarafan yang melonjak kegemilangan Malaysia, sekali gus memacu sektor penjana ekonomi seperti peancongan, pendidikan dan hartanah itu, antara lain menggamit sejarah tersendiri.

Mungkin ramai tidak mengetahui bahawa Lebuhraya Perseketuan yang menghubungkan Pelabuhan Klang dan Kuala Lumpur adalah lebuh raya yang pertama dibina di negara ini.

Malah, projek yang dibiayai Bank pada 1974 itu, kini mencatatkan rekod pengguna harian paling tinggi iaitu lebih 30,000 kenderaan pada waktu kemuncak.

Sejarah Lebuhraya Persekutuan sajuah 45km, bermula sejak pemisahan Singapura dari Malaysia yang menyebabkan kerajaan menjadikan Port Swettenham (kini pelabuhan Klang) sebagai pelabuhan utama negara menggantikan Pelabuhan Singapura.

Kini, komitmen kerajaan untuk meningkatkan kualiti kemudahan asas, terutama jalan di negara ini yang menjadi penghubung 11 negeri dan dua wilayah Perseketuan di Semenanjung, selain Sabah serta Sarawak terus menjadi keutamaan.

Menerusi Rancangan Malaysia ke-11 (RMKe-11), empat lebuh raya diberi keutamaan untuk disiapkan iaitu Lebuhraya Pan Borneo, Central Spine Road, Lebuhraya Kota Bharu Kuala Krai dan Lebuhraya Persisiran Pantai Barai (WCE).






##






nasib tak ada tol...kalau ada tol ...berbaloi ke dengan jalan yang bergelombang dan berlobang sana sini...hari hari kerja repair jalan di siang siang buta


perasan wooiii....nak lebong berpada pada lah...terbaekk lepas jepun dan china...bab cina...boleh pulak kerajaan bani melayu kutuk dan salah kan cina...tapi cina tetap terbaekk...melayu  merapu ,khianat dan gadai maruah negara

maknanya juga projek lebuhraya kerajaan bani melayu ni mutunya atas singapura lah ea...tak malu...muka bangsat...dasar pengampu...!!

kalau nak tau lebuhraya kita terbaek di asia...sila jengah lebuhraya di johor dulu.contaoh di EDL Rasanya tempat lain pun sama kot.sebab yang bina dan repair lebuhraya dari kontraktor cari makan yang sama..

MRCB....kontraktor cari makan yang di naungi oleh ahli politik pemerintah yang korup..siapa tak kenal...habis semua projek kerajaan di sapu.walau pun bukan ahli dalam satu satu pembinaan .namun pulus masyuk ke kantong kroni biarkan rakyat menanggung sengsara.

kalau molek jalan yang di bina tak pe...ini tidak dah la bergelombang tinggi rendah  banyak pulak lubang dan tikus kroni mencari makan dengan  buat repair jalan dari  bitumen yang rendah kualiti.Maka selalulah projek repair jalan di lakukan. maka duit  keluar  lagi..duit sape..?duit pembayar cukai lah jadi mangsa

lepas tu ,buat kerja repair jalan pulak tu waktu peak hour...tak macam singapura ,buat kerja repair lepas tengahmalam..menyusahkan..!!

datang lah JB kalau nak tahu  projek  masuk angin keluar asap ini.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI