woiitt pahlawan bugis yang telor di picit bini...lu tampai kulit babi jenama apa pun rakyat tetap yakin lu perompak duit rakyat no 1 malaysia...kah kah kah...!!!

Pasukan khas diberi nama baharu, 1MDB tidak disiasat, kata peguam negara


Putrajaya memberi nama baru kepada sebuah pasukan petugas khasnya yang menyiasat jenayah berkaitan wang, tetapi ia tidak akan menyiasat syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dan entiti berkaitannya, kata Jabatan Peguam Negara hari ini.

Katanya, Pasukan Penguatkuasaan Pemulihan Hasil Negara (NRRET) yang diumumkan baru-baru ini bukan satu pasukan petugas khas yang baru ditubuhkan.

"NRRET adalah merupakan nama baru kepada pasukan petugas khas yang ditubuhkan sejak 2011 untuk membantu kerajaan menangani beberapa isu," kata jabatan itu dalam satu kenyataan hari ini.

"NRRET tidak pernah terlibat dengan mana-mana siasatan yang melibatkan 1MDB dan syarikat-syarikat berkaitan," katanya.

Akhbar Sin Chew Daily sebelum ini melaporkan, peguam negara baharu Tan Sri Mohamed Apandi Ali mengetuai NRRET yang terdiri daripada Bank Negara Malaysia (BNM), Polis DiRaja Malaysia (PDRM), Jabatan Kastam dan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagaimanapun tidak bersama pasukan itu.

Ia menyebabkan Transparency International Malaysia (TI-M) mengeluarkan kenyataan mengatakan tanpa penyertaan SPRM, pasukan petugas khas itu hilang taring dalam menyiasat 1MDB.

Hari ini, peguam pula berkata, Apandi tidak ada urusan mengetuai NRRET kerana peguam negara, yang juga pendakwa raya yang menyelia pendakwaan jenayah, tidak sepatutnya menjadi sebahagian pasukan siasatan.

Dalam kenyataannya hari ini, Jabatan Peguam Negara berkata, NRRET berperanan membantu kerajaan dalam menangani isu berkaitan pelarian cukai individu dan korporat dan duti, aktiviti penyeludupan, penyalahgunaan barangan bersubsidi, pengaliran wang keluar secara haram dan rasuah yang menyebabkan perkara tersebut berlaku.

Ia terdiri daripada 7 agensi penguatkuasa, PDRM, SPRM, BNM, LHDN, kastam, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi & Kepenggunaan dan Suruhanjaya Syarikat Malaysia.

"Peranan utama NRRET adalah untuk menyelaras dan mengkordinasikan  tindakan penguatkuasaan bersepadu pelbagai agensi dalam menangani isu-isu berkaitan di atas," katanya.

Sebelum ini, pasukan petugas khas menyiasat 1MDB dan isu berkaitan, yang turut disertai SPRM, dibubarkan tidak lama selepas Apandi mengambil alih jawatan peguam negara daripada Tan Sri Abdul Gani Patail bulan lalu.






##



Nampak sgt nak cover penjenayah depan mata...sambil tu konon konon nak bersihkan kerajaan pahlawan bugis yang penakut bini...kah kah kah

perompak tegar tak berani  dakwa  kini tampal  kulit babi  berkilometer  pulak ...ape rakyat  semuanya bagai beruk di hutan yang boleh lu tipu arrr..

Apa pun nama objective dia sama, takut pada kuasa kedudukan seseorang dan lebih lagi takut di berhentikan kerja ...kah kah kah

dasar melayu di bangsatkan oleh pahlawan bugis...

pahlawan bugis dapat bini spesis bangsat...dia ingat rakyat di bangsatkan macam dia...kah kah kah


teringat wa..musa aman ,ali rustam dan  mohammad hassan...semua barua barua ini adalah ejen penyeludup matawang  malaysia negara...relax ajer tak de ape yang nak di takutkan...janji jilat sampai licin burid bini najib...kah kah kah

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI