laaa pembodek tegar umno tak der telor rupanya...kumpulan anti BERSIH di taja UMNO tiba tibal batalkan perhimpunan esok





barua nih...ahli umno rupanya...terkenal dengan perangai samseng taik minyak...akhirnya telor kena gentel...kah kah kah

Beberapa jam selepas kumpulan anti Bersih bertekad meneruskan perhimpunan menentang Bersih 4, tiba-tiba mereka mengumumkan membatalkan himpunan itu.

Pengerusi Bersih 4 Keamanan Datuk Jamal Md Yunos berkata, keputusan membatalkan perhimpunan selepas dinasihatkan Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Tajuddin Md Isa dan Ketua Polis Daerah Dang Wangi Zainol Samah sebentar tadi.

"Kami diambil keterangan dan setelah itu kami adakan perbincangan dengan ketua polis Kuala Lumpur dan OCPD Dang Wangi mengenai persediaan yang mereka lakukan sekiranya  Bersih 4 meneruskan perhimpunan haram

"Jadi setelah mendengar taklimat dan dinasihati oleh ketua polis Kuala Lumpur kita bersetuju untuk menarik balik ketetapan kita dan memberi kepercayaan penuh kepada polis," katanya kepada pemberita di hadapan Ibu Pejabat  Polis Daerah Dang Wangi , Kuala Lumpur hari ini.

Beliau yang juga merupakan ketua Umno Bahagian Sg Besar dipanggil polis untuk memberi keterangan berhubung demostrasi pertahanan diri yang dilakukan di Pusat Beli Belah, Sogo, Selasa lalu.

Video persembahan yang dimuat naik media Selasa lalu mempamerkan  aksi beberapa kumpulan tersebut memukul sesama sendiri menggunakan kayu dan juga aksi memecahkan atap siling menggunakan kepala.

Bagaimanapun, Jamal berkata akan membatalkan hasrat untuk berhimpun sekiranya Bersih 4 juga berbuat demikian.

Seperti Bersih 4, Jamal mengakui kumpulannya itu juga turut menerima sumbangan lebih daripada sejuta ringgit bagi tujuan perhimpunan menyaingi Bersih dilakukan.

"Kita dapat sejuta lebih hasil dari sumbangan rakan perniagaan, dan duit kita buat cetak baju dan sebagainya," katanya.

Putrajaya mengisytiharkan Bersih 4 sebagai sebuah pertubuhan haram dan menasihati rakyat Malaysia supaya tidak menyertai perhimpunan bermalam di hujung minggu ini.

Bersih 4 adalah satu perhimpunan selama 34 jam bertujuan menggesa pembaharuan institusi dan mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan.

Video persembahan yang dimuat naik media Selasa lalu mempamerkan aksi beberapa ahli kumpulan tersebut memukul sesama sendiri menggunakan kayu dan juga aksi memecahkan atap siling menggunakan kepala.

Ekoran itu, beliau dikritik hebat orang ramai apabila menyampaikan mesej mengajak peserta anti Bersih berhimpun menggunkan kayu dan parang.

Mempertahankan tindakannya itu, beliau berkata perkara tersebut disalah tafsir beberapa portal yang melaporkan.

"Tadi saya disiasat juga mengenai perkara itu dan kertas siasatan sudah dibuka.

"Misal kata kalau mereka (polis) kata saya bersalah, saya tidak akan melarikan diri namun apa yang saya beritahu saya tidak pernah bermaksud begitu.

"Ianya disalah tafsirkan dan apa yang dipaparkan adalah aksi biasa dalam seni pertahanan diri," katanya.

Bagaimanapun beliau berkata, pihaknya akan tetap membuat perhimpunan Bersih 4 Keamanan pada hari lain.




##




dasar barua tak der telor...derma sejuta ringgit konon...duit derma najib  pun dah habis najib pulun...orang giler mana nak sumbang kat kamu...modal guna sendiri tak seberapa  cerita pasal kutipan jutaan ringgit...nampak sangat nipunya ...kah kah kah

kalau ia sekali pun duit sejuta lebih itu duit haram umno untuk upah samseng... baju merah bukanya polis, buat apa nak lebih2.. selepas bersih selesai nanti, kamu orang boleh buat demo. baju kurung  yang kamu pakai  kita pun  tak kisah.

Upah samseng.....barua tahi minyak  ketua umno sg besar.....

perjuangan sekerat jalan dah patah tengkuk..elokla batal pun buat malu dgn maria chin abdullah seorang wanita separuh abad bersemangat waja drp pesilat demo depan sogo dok tunjuk gaya macho keras tak bertempat..

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI