sudah di pecat akhirnya muhyiddin bocor rahsia...najib mengaku RM2.6 bilion masuk akaunnya





A  dah tentu tidak....aning zahid komedi dan khalid abu bakar mulut sudah   kena tutup dengan  jamban tahi najib dan rosmah


Datuk Seri Najib Razak mengakui RM2.67 bilion dimasukkan ke akaun banknya, kata bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam satu klip video yang dibocorkan ke Internet.

Dalam video itu, Muhyiddin kelihatan sedang memberitahu tetamu di rumahnya malam kelmarin, beliau bersemuka dengan Najib berhubung laporan The Wall Street Journal (WSJ) mengenai wang AS$700 juta (RM2.67 bilion) daripada syarikat berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang didakwa didepositkan ke akan peribadi perdana menteri itu.

“Saya tanya dia (Najib) daripada siapa? Dia tak sebut nama, tetapi dari Timur Tengah. Berapa banyak? Lepas itu dia kata, susah nak kata, dia kata ‘a lot, a lot’.


“Kemudian saya kata, kenapa masuk akaun anda? Kenapa masuk akaun Najib Razak? Duit berapa? AS$700 juta.

“Kalau anda kali dengan 3 (tiga perpuluhan)... RM2.6 bilion masuk ke akaun peribadinya. Ini dia sebut, dia mengaku,” kata Muhyiddin dalam video itu.

Video itu terus berakhir sebaik selepas Muhyiddin berkata, “jadi, saya kata kenapa anda letak dalam akaun peribadi anda”.

Dalam video itu, Menteri Besar Kedah Datuk Seri  Mukhriz Mahathir dilihat duduk bersebelahan dengan Muhyiddin.

Mukhriz menziarahi bekas timbalan perdana menteri itu di rumahnya , hari yang sama Najib merombak Kabinet dan menyingkirkan Muhyiddin.

Muhyiddin dipecat 2 hari selepas beliau berucap di mesyuarat Umno Bahagian Cheras, mengatakan laporan WSJ satu perkara serius yang perlu dijelaskan oleh Najib.

Najib berkata, anggota Kabinet tidak sepatutnya meluahkan perbezaan pendapat mereka dalam forum terbuka yang boleh menjejaskan pandangan umum terhadap negara dan kerajaan.

Sementara itu, bekas ahli Majlis Tertinggi Umno Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir mengesahkan perbualan dalam video itu.

“Saya tidak mahu komen mengenainya. Ia perbualan tertutup. Ia tidak sepatutnya dirakamkan. Mukhriz sudah minta mereka di situ tidak merakamnya,” kata Kadir .

Mukhriz dalam satu kenyataan yang disiarkan di laman webnya awal hari ini berkata, beliau menerima keputusan perdana menteri merombak Kabinet kerana ia adalah kuasa prerogatif beliau.

Beliau berterima kasih kepada Muhyiddin, yang juga bekas menteri pendidikan, kerana membantu pembangunan sekolah di Kedah.

Mukhriz berkata, beliau dan Muhyiddin tidak membincangkan sebarang perkara penting yang lain.

Awal bulan ini, WSJ dan laman web pendedah maklumat Sarawak Report melaporkan AS$700 juta (RM2.67 bilion) dipindahkan daripada 1MDB ke dua akaun bank Ambank di bawah nama Najib pada Mac 2013.

Perdana menteri bagaimanapun menafikan mengambil wang daripada 1MDB untuk “kepentingan peribadi,” tetapi tidak mengulas secara langsung mengenai pindahan wang itu.

Akaunnya yang didakwa menerima wang itu ditutup sejak pendedahan itu.

Najib juga menyalahkan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, bapa Mukhriz, yang dituduh bekerjasama dengan ejen asing menentang pentadbirannya





##




tak pasal pasal kerana salah laku najib  akhbar the edge yang mendedah  cetita sebenar skandal ini di gantung penerbitannya

tak pasal pasal akbar sarawak report  pulak di sekat dari di akses...apa ni semua...najib...lu nak jadi negara ini keturunan emak bapak lu punya ka..?

sekarang siapa mahu percaya lu lagi arr...kecuali macai  bodoh kalau di sumabat tahi di tekaknya pun di katakan wangi....

nak saman pun tak berani...ugut dengan goyang telur ajer yang dia pandai...

kalau tak der video pengakuan muhyiddin ini pon wa dan rakyat  sekalian  tetap percaya najib ,rosmah dan kroni dalang  rembat duit rakyat selama ini...


hey pak menteri mana mau lari....gunalah segala akta dan polis yang jadi anjing kepada kamu supaya  rakyat menerima  lu sebagai tak bersalah...pun tak mampu mengubah persepsi bahawa lu dalang segala kecurian duit rakyat di negara ini...

zahid komedi dan ahmad maslan yang lu lantik itu  sedang  elok jadi anjing  yang menyalak mengugut rakyat untuk kamu...elokkk la tu

Esok KPN yang kurang cerdik ITU akan membuat siasat siapa yang membocorkanya vedeo clip tersebut akan didakwa...kah kah kah

Najib harus saman Muhyiddin dan Najib peru bukti dia memang tak terima wang tersebut. Mampukah Najib bukti yg dia betul?

Apa lagi macai mahu? Tak cukup lagi ke bukti Najib curi wang rakyat sehingga semua rakyat sengsara bayar ketamakan UMNO, sampai bila baru sedar?

Patutlah makin banyak jenayah pecah rumah, & curi sana sini rupanya ada mahaguru. + betina raksasa..kah kah kah


maka dakwaan serawak report adalah betol  dakwaan WSJ pun betol...rahman dahlan,melanyi and gang banyak temberang...so apa lagi IGP...bertindaklah...atau goyang telor depan tweeter  ajer..!!!

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI