najib laki bini terlepas ...kambing hitam di cari lagi...pengarah berkaitan SRC International direman dalam siasatan 1MDB ...skrip kes altantuya dan kes lembu sharizat berulang kembali....kah kah kah....!!!!




peguam keling inilah yang jadi barua untuk dapatkan kambing hitam terkini...

Seorang pengarah di syarikat pembinaan dan pembangunan hartanah, yang ditangkap pasukan petugas khas yang menyiasat dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB), ditahan reman 4 hari oleh mahkamah majistret Putrajaya, kata Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kelmarin.

Satu kenyataan badan pencegah rasuah itu petang kelmarin  mengesahkan tangkapan pengarah berusia 39 tahun itu semalam.

Peguam Umno, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah, yang mewakili lelaki itu, memberitahu  anak guamnya itu kini ditahan reman selama 4 hari kerana "kepentingan negara"...???

"Mereka meminta 7 hari tetapi majistret benarkan 4 hari sahaja," katanya lagi.
Sumber pihak berkuasa siasatan memberitahu , syarikat lelaki itu ada berurusan dengan SRC International Sdn Bhd, sebuah syarikat yang dikaitkan dengan 1MDB.

Pengarah syarikat itu ditahan jam 1 tengah hari semalam di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur di mana beliau sepatutnya menaiki penerbangan ke Taiwan.

Dia ditahan pegawai Jabatan Imigresen sebelum diserahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan akan disiasat atas tuduhan rasuah.

Nama lelaki itu dikatakan termasuk dalam senarai individu yang diawasi pihak berkuasa, yang sudah dimaklumkan mengenai percubaannya meninggalkan negara ini, kata sumber.

SRC International merupakan anak syarikat 1MDB sebelum ia diletakkan di bawah Kementerian Kewangan pada Februari 2012.

Ia juga mengambil pinjaman yang disokong kerajaan sebanyak RM4 bilion daripada Kumpulan Wang Persaraan (Diperbadankan)(KWAP), kumpulan wang pencen kerajaan.

Pemimpin politik pembangkang menggesa lebih akauntabiliti dalam isu SRC International, mengatakan Putrajaya tidak telus mengenai perniagaan sebenar syarikat itu.

Dalam pendedahannya pada 2 Julai, The Wall Street Journal (WSJ) menamakan SRC International sebagai salah satu syarikat berkaitan 1MDB yang terlibat dalam aliran wang dana yang akhirnya pergi ke akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Satu lagi sumber berkata, suspek yang ditangkap itu disiasat mengikut Seksyen 17 Akta SPRM 2009, tetapi tidak pasti sama ada siasatan itu akan memberi tumpuan kepada pengambilan atau pemberian rasuah.

Penaltinya ialah penjara sehingga 20 tahun dan denda tidak kurang lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000, yang mana lebih tinggi.







##






kambing hitam di jumpai lagi ....skrip kes altantuya dan lembu sharizat berulang kembali...penjenayah utama tidak di cari...tapi kambing pulak di gari...apa kes bro...?

negara apakah ini...?...RM 4 billion  pinjaman tak masuk akal boleh lulus begitu sahaja kalau  najib dan rosmah tak terlibat sama,,,,dah biasa makan komisen...untuk menabung  sampai ke liang kubur...
kalau tak takkan di pru 13 dengan mewah berbelanja  merasuah pengundi supaya  mengundi BN...dan lagi  beri peluang anak tiri  beli kondo dan buat filem lucah di new york...


dan ini lah wayang kulit najib dan di sokong  oleh peguam bangsa keling shafee abdullah...putar selagi boleh putar...tapi dia pikir rakyat bodoh sangat  untuk menilai penipuan ini...!!!


kepenting negara...???...kah kah kah...keling nih nak putar tak kena gaya...kah kah kah...ini bukan kepentingan negara...ini kepentingan najib  dan rosmah....kah kah kah....tu pasal beria ria  carik kambing hitam ...kah kah kah




About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI