begini keadaan flat Kos rendah di hong kong.....kerajaan malaysia boleh tiru...bior orang miskin mampos hidup bersesak sesak sedangkan kroni dan orang kaya senang lenang menindas golongan terpinggir ini...!!!!

SEORANG fotografer dari Jerman, Micheal Wolf mengejutkan dunia apabila berkongsi pengalaman dengan merakam keadaan di dalam flat di Hongkong.

Gambar yang menyaksikan bagaimana kelangsungan hidup rakyat mahrean di dalam flat seluas 10′ x 10′ atau lebih kurang menyamai bilik stor ini bakal membuatkan anda bersyukur dengan apa yang anda miliki....?

Percaya atau tidak, kebanyakkan flat di sana dikongsi dengan rakan dan keluarga walaupun ianya hanya sekangkang kera.

Malah, tandas flat ini dikatakan hanya terpisah dengan dengan langsir  di satu ruang sudut kediaman.

Anehnya, meskipun diulit dengan kesusahan hidup, masyarakat Hong Kong masih mampu bergembira dengan kehidupan mereka.

Seperti semua maklum, kesesakan Hong Kong yang semakin kronik membuatkan peruntukan tanah untuk perumahan semakin berkurang sehinggakan bangunan flat yang tinggi perlu dibina bagi menampung jumlah penduduk yang ramai.

Tidak hairanlah, Hong Kong dilabel sebagai bandar yang memiliki jumlah penduduk terpadat di dunia.

Rasa sebak pulak, jom lihat.

























##





negara kita pon boleh menjadi seperti ini  sekira nya kerajaan yang memerintah  masih  terus mengamalkan sistem kapitalis  yang menguntungkan golongan  kaya sementara golongan miskin atau yang kurang mampu di pinggirkan  serba serbi termasuk  hak pemilikan  rumah kos rendah  yang di bina seperti  kandang  untuk binatang...

Inilah padah nya bila pasaran hartanah  sengaja tidak di kawal  dan pembinaan  rumah kos rendah tidak mengikut  spesifikasi   keselesaan hidup seorang manusia yang normal...demi mengaut keuntungan  seberapa banyak yang boleh...saiz  kediaman  semakin di kecilkan dan harga yang semakin meningkat...

demi  sifat  tamak golongan kapitalis ini...keselesaan rakyat   di ketepikan...tapi bila tiba pru...golongan inilah  yang datang kepada rakyat  minta sedekah undi...tapi apa rakyat dapat....?

negara kita akan menuju seperti ini  jika keraaan yang tidak prihatin kepada  masaalah rakyat tidak di ganti....

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI