kepala jadi pening .... angkara bangla

KEBANYAKAN tandas awam di Malaysia ini, pekerja warga Bangladesh sudah ditugaskan untuk menjaga kaunter duit bayaran dan ditugaskan membersihkan tandas berkenaan mengikut jadual yang disediakan.

Kerana mereka yang menjaga tandas awam itu, notis berkaitan pembersihan atau arahan terbaru biarpun harga bayaran untuk masuk ke tandas sudah pastinya akan ditulis dan ditampal pada dinding di tandas berkenaan.

Bagi rakyat Malaysia yang menggunakan tandas, notis dengan ejaan yang salah dan penggunaan Bahasa Melayu yang tidak teratur menyebabkan para pengunjung tidak berminat pun untuk membaca arahan atau notis yang dikeluarkan.

Kita berikan dua contoh gambar arahan di tandas awam oleh penjaga Bangladesh yang memang mengelirukan.









##



apa nak buat ....dah nasib  bila jaga tandas  di serahkan kepada  warga asing...selain merosakkan bahasa  ia memeningkan  orang  tempatan yang berkomunikasi dengannya .sampai bila kita mahu bergantung dengan  mereka ini..

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI