tumor seberat budak 4 tahun






INDIA – Seorang wanita yang pernah cuba membunuh diri, kini menjadi manusia paling gembira di dunia selepas tumor seberat 17 kilogram yang menyamai berat kanak-kanak berusia empat tahun, berjaya dikeluarkan dari perutnya.

Nunwati Devi, 30, kini tidak lagi tertekan dan melalui kesakitan yang tidak tertanggung selama sembilan bulan setelah pembedahan itu dijalankan.

Ketika menghidap tumor itu, beratnya mencecah 60.5 kilogram, namun kini berat badannya turun 43 kilogram.

Tumor di perutnya itu sangat besar hinggakan rahim dan pundi kencing tidak kelihatan ketika imbasan dilakukan di hospital.

Ia menyebabkan doktor terpaksa membedahnya dan pada 26 Februari lalu, penderitaan Devi berakhir.

Pembedahan itu juga menyaksikan sebahagian besar pundi kencing dan saluran pembuangan najis terpaksa dipotong. Ia kemudiannya dibentuk semula dengan menggunakan usus.

Menurut suami Devi, Umesh, isterinya itu tidak sabar-sabar lagi untuk menjalani pembedahan berkenaan meskipun ia mengancam nyawanya.

“Dia hanya mahu buang ketumbuhan berkenaan. Baginya lebih baik dia mati di meja pembedahan asalkan ketumbuhan itu berjaya dibuang kerana ia merupakan racun dalam badannya,’’ kata Umesh.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI