negara barat sibuk dengan kematian 12 orang tapi 12 juta orang Islam dibunuh di biarkan



kartun yang menghina islam punca 12 orang  terbunuh dalam serangan pejuang jihad terhadap  pejabat  pengeluar berkenaan

ANKARA – Ketua badan Islam tertinggi di Turki kelmarin mengutuk kealpaan Barat untuk bertindak terhadap pembunuhan beramai-ramai orang Islam selepas ramai pemimpin dunia menyertai satu perarakan besar-besaran bagi membantah serangan pejuang jihad di Paris.

“Dari satu sudut, sejumlah 12 juta orang dibunuh sejak 10 tahun lalu dalam dunia Islam,” kata Ketua Direktorat Hal Ehwal Agama, Mehmet Gormez dalam satu ucapan.

“Namun, pada minggu lalu di Paris, seramai 12 orang dibunuh kejam dengan cara yang tidak dapat diterima oleh mana-mana orang Islam.

“Kita lihat manusia sejagat yang tidak bangkit menentang pembunuhan 12 juta orang tetapi lantang membantah kematian cuma 12 orang.

“Masyarakat sejagat perlu segera berfikir semula,” tambahnya.

Beliau merujuk kepada perarakan besar-besaran di Paris dan beberapa tempat lain di Perancis yang dihadiri oleh 4 juta orang sebagai bantahan terhadap serangan tiga pejuang jihad yang menyebabkan 17 orang terbunuh termasuk 12 mangsa di pejabat akhbar satira Charlie Hebdo.

Lima lagi mangsa, termasuk empat penduduk Yahudi dijadikan tebusan di sebuah pasar raya Yahudi yang turut terbunuh sebelum pasukan keselamatan menembak mati tiga penyerang ber­kenaan.


About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI