bangsa melayu islam bawa satu keluarga minta sedekah...bior betul..?..kalau yer pun jangan di cerca..pihak yang berwajib mana dia ..kutip duit zakat juta juta tapi habuk pun tak der..!!!



ini dakwaan kononnya  terdapat pengemis berkeluarga...!!!

Yang kita selalu dengar, sesetengah pihak menggunakan golongan kanak-kanak dan warga emas untuk menjual produk seperti minyak angin dan makanan ringan di restoran, kedai makan dan stesen pam minyak.

Namun  terkini kononnya  ada peminta sedekah guna  taktik berkeluarga untuk mendapatkan wang.

Konon kata si pengadu, satu keluarga akan berkeliaran di tempat-tempat tertentu sebelum masuk ke dalam kereta mana-mana individu secara tiba-tiba lalu meminta dihantarkan pulang.

Dalam kereta itu nanti,kononnya  mereka akan mula meminta wang dan sebagainya. Kononnya kata si pengadu lagi , selagi tak diberikan wang, mereka tak nak keluar kereta!

“Hati-hati area bank kat bandar Ganu, ada family ni (ayah, mak, anak, nenek) akan tiba-tiba je masuk dalam kereta kita… and suruh kita hantar balik rumah dia and minta duit… kalau bagi duit dekat anak dia… ayah dia akan paksa kita bagi duit dekat dia juga…

Ramai dah kena… Fatin jumpa tadi dekat CIMB… nasib Fatin suruh kawan kunci kereta cepat-cepat… kalau tak… masuk dah dia… yang lepas lepas orang jumpa… kalau dan dia masuk dalam kereta… dia memang tak nak keluar dah… kecuali kita telefon polis…”

Kononnya mentang-mentanglah masyarakat Malaysia dikenali sebagai masyarakat pemurah, ada segelintir pihak nak dapatkan duit dengan cara mudah sanggup mengambil kesempatan

Mungkin Tuhan telah menentukan nasib sesetengah individu tidak sebaik insan lain, namun terdapat banyak lagi saluran yang boleh digunakan bagi mendapatkan bantuan. Walaupun bukan dengan cara ini yang dilihat seperti memaksa orang untuk memberi duit..!!!

Namun  begitu  pihak berwajib yang berkenaan, silalah siasat kebenaran kes ini seperti didakwa kerana ia bukan sahaja  mencemarkan imej  islam yang terkenal dengan kutipan zakat berjuta juta setiap tahun  malah ianya juga menganggu orang awam dan membahayakan keselamatan mereka.





##



apa guna ada duit zakat terkumpul sampai rm 1 billion tapi  ramai umat islam terutama nya orang melayu masih hidup melarat sana sini .

Seperti wa kata...adanya  jabatan / majlis agama islam  menjadi kudis kepada umat islam yang lain...sampai ada umat islam  menjadi pelacur  demi sesuap nasi,sedangkan orang yang sudah kaya dan senang lenang  menyalahgunakan dengan  dapat pula kemudahan meminjam duit zakat untuk tujuan itu dan ini .

Kalau orang miskin  tadi  mohon dengan gereja tak boleh pulak..kononnya tergadai akidah..tetapi buat buat lupa yang tindakan jabatan agama ini juga boleh menyebabkan orang miskin yang memerlukan itu  terpaksa  mengadaikan akibah ,iman dan akhlaknya demi sesuap nasi.Jadah apa majlis agama islam macam ini.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI