1MDB jelas dah kena wabak temberang E.coli Najib



Syarikat 1MDB  di sifatkan  tidak ubah seperti menghadapi jangkitan E.coli kerana dalam tempoh lima tahun telah mendapat tiga orang CEO, tiga auditor dan dua Pengerusi Syarikat.

Pertukaran demi pertukaran yang berlaku menunjukkan betapa runcing dan tenatnya 1MDB.

Adakah dengan pertukaran ini melambangkan satu syarikat yang sihat. Seperti Perdana Menteri yang menghadapi E.coli yang boleh membawa penyakit cirit-birit. 1MDB juga sedang hadapi cirit birit.

Kebimbangan dan ketakutan ini,akan berjangkit kepada Maybank dan RHB Bank.

Jika ini berlaku  sudah pasti cirit birit 1MDB akan merayap kepada PNB dan KWSP kerana kedua-dua institusi tersebut adalah pemegang saham terbesar dalam Maybank dan RHB bank.

Sudah tentu yang akan menerima kesannya ialah mereka mencarum dalam saham-saham amanah di bawah kelolaan PNB dan golongan pekerja yang mencarum dalam KWSP.

Ini bermakna 1Malaysia mengalami cirit birit daripada Perdana Menteri sampai kepada semua rakyat Malaysia.






kena wabak temberang E-COLI...tu pasal boleh shopping spree di thailand...joli sakan...lepas tu suruh rakyat bayar dengan GST...cilanat punya manusia...!!!

Cuma yang bezanya kumannya bukan E.coli tapi cirit birit 1Malaysia kumannya ialah U corupsi (Umno corupsi).

Justeru itu  satu Suruhanjaya Diraja perlu disegerakan untuk menyiasat ke akar umbi bagi mengenal pasti masalah yang terjadi kepada 1MDB.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI