kerajaan najib rompak rakyat berguni guni dengan GST...duit tu di salur kepada kroni...?

Putrajaya beri kontrak bina hospital RM8.2 billion kepada kroni



BAPAK SEGALA PEROMPAK DAN PENIPU RAKYAT...TIBAI DUIT RAKYAT DENGAN GST...UNTUK TOLONG KRONI...!!!


Putrajaya didakwa akan menganugerahkan kontrak RM8.2 bilion bagi membina hospital UiTM Puncak Alam kepada sebuah syarikat milik seorang ahli perniagaan yang mempunyai hubungan dengan Umno, sedangkan kos pembinaannya hanya RM599 juta.

Oleh itu kita mahu Putrajaya mengesahkan jika maklumat ini  adalah benar.

Kosnya (pembinaan) RM599 juta, tetapi melalui perjanjian penswastaan konsesi ini, kerajaan perlu membayar RM8.2 bilion.

Duit siapa ini? Inilah wang GST kita.. singkatan bagi cukai barangan dan perkhidmatan yang dilancarkan Putrajaya pada April dan kutipannya diunjurkan pada RM27 bilion.

Tokoh korporat terkemuka itu juga berada di belakang syarikat konsesi yang dianugerahkan kontrak untuk membina kampus UiTM di Puncak Alam.

Syarikat itu juga  didakwa disaman salah satu daripada kontraktornya berhubung masalah untuk menyiapkan projek itu.

Walaupun kontraktor itu menyaman syarikat konsesi tersebut, terdapat satu arahan yang didakwa daripada Kementerian Kewangan mengatakan UiTM perlu membayar pampasan kepada kontraktor itu.

Sebab itu kita tidak pernah cukup duit. Sudahlah perjanjian konsesi itu berat sebelah, sekarang jadi masalah pula apabila kontraktor menyaman syarikat konsesi itu dan UiTM yang kena bayar.

Kita  berasa  hairan mengapa syarikat itu, yang sudah menghadapi masalah untuk menyiapkan projek kampus itu, kini dianugerahkan kontrak untuk membina hospital itu pula.



About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI