kambing 2 Kaki jadi Inspirasi pengidap Kanser





Untuk membangkitkan semangat memang boleh dilakukan dengan melihat keadaan sekitar kita yang lebih tidak bernasib baik . Hal itu juga yang dilakukan oleh Wang Xinmin . Namun uniknya, sosok yang menginspirasinya adalah seekor kambing .

Rupanya ada seekor kambing di China yang dilahirkan hanya mempunyai dua kaki namun tetap hidup baik - baik saja . Ia kemudian mendapat liputan oleh media dan dibaca oleh Wang yang mengidap kanser .

Di sana diceritakan bahawa kambing itu belajar cara berjalan hanya dengan dua kaki belakang. Kisah perjuangan kambing itu rupanya memberi inspirasi kepada lelaki berusia 31 tahun tersebut .

Wang akhirnya melayari pelosok China untuk membeli kambing itu yang hidup di Zhoukou , wilayah Henan , hanya 4,500 Yuan. " Ketika aku membaca artikel itu aku merasa mempunyai tanggung jawab untuk menjaganya , " ucap Wang . " Aku ingin ikut menguncup semangatnya yang akan jadi ubat terbaik untukku ."

Menurut si pemilik , kambing tersebut lahir pada Ogos lalu dan ketiga saudaranya normal . Kemungkinan keadaan itu disebabkan oleh mutasi genetik . Sebulan selepas lahir ia belajar berjalan sendiri . Wang sendiri mempunyai kisah perjuangan berat selain menghadapi kanser .

Ia pernah putus kuliah kerana tidak punya wang pada 2004 . Namun dua tahun kemudian boleh memperoleh ijazah sarjana setelah mengumpulkan wang hasil mendirikan syarikat start - up bersama rakannya .

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI