RM2.6 bilion bukan derma tapi duit 1MDB yang di rembat dan di guna pakai najib anak beranak

Kita sebagai rakyat tetap  enggan mempercayai RM2.6 bilion yang masuk ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak adalah duit derma, sebaliknya yakin ia di curi dari  1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Walaupun derma itu disahkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), penjelasan itu tidak dapat diterima memandangkan jumlahnya yang terlalu besar.

Kita sendiri memang  tak percaya ia derma. Kita  tak percaya ada orang yang sanggup beri sama ada Arab atau sesiapa sahaja.

Kita yakin Najib lambat-laun akan dipaksa untuk melepaskan jawatannya walaupun enggan berbuat demikian.

Kita rasa pada satu tahap beliau perlu berundur kerana hari ini  tindak tanduk beliau  telah banyak  menjejaskan sistem undang-undang.

Najib sebelum ini berkata, RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun Ambank tidak digunakan bagi tujuan peribadi tetapi untuk parti dan pilihan raya umum (PRU) lalu.



dermawan ini kot...yang zahid komedi buat lawak antarabangsa...kah kah kah

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi minggu lalu berkata, pihaknya bertemu ketua pegawai pelaburan dan pemegang amanah harta keluarga Arab yang mendermakan wang berbilion ringgit kepada Najib.

Katanya, dermawan Arab itu menjelaskan negara ini bukanlah satu-satunya pihak yang menerima sumbangan berkenaan kerana ada banyak sahabat daripada kalangan negara Islam mendapat sumbangan sama seperti itu.

"Mereka mahu Umno dan Barisan Nasional (BN) tetap memerintah negara," katanya.

Zahid ketika berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Sri Gading, Batu Pahat minggu lalu berkata, penderma dana dari Arab Saudi itu mempunyai 3 sebab utama untuk menderma dana berkenaan kepada Umno melalui akaun bank presidennya.

"Pertama, Malaysia yang diterajui Umno dan BN mempunyai undang-undang mengekang keganasan kumpulan militan Negara Islam Syria dan Iraq (Isis).

"Kedua, Umno yang diterajui perdana menteri memperjuangkan Islam dan mengamalkan ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah.

"Dan yang ketiga, derma itu sebagai mengiktiraf Malaysia sebuah negara sederhana yang menjalankan hukum Islam biarpun terdiri daripada masyarakat pelbagai kaum," katanya dilaporkan media 22 Ogos lalu





##



kalau nak wayang agak2 la wahai bangsat...derma konon..kalau betul duit tu derma kenapa tak MASOK  media malaysia?.kan ke malaysia ini suka dapat nama...puiiiii...babie punyer bangsat..


Arab Saudi yang cukup kaya pun cuma sanggup mendermakan AS$100 juta kepada Bangsa-Bangsa Bersatu untuk melawan keganasan antarabangsa [Al-Jazeera 14 Ogos 2014], siapa lagi di Timur Tengah sanggup dan sudi memberi derma AS$700 juta (=RM2.6 bilion) kepada Mohd Najib Tun Abd Razak?

Orang-orang yang memberi keterangan "derma" itu sahajalah yang mempercayai keterangan mereka sendiri - orang yang menipu helah selepas mengulang-ulangkan sesuatu helah, dia sendiri akan percayai helah itu seterusnya percaya bahawa orang-orang lain yang ditipu akan turut percayai helahnya - walaupun helahnya sekali berbeza sedikit daripada kali yang lain kerana 10 helah baharu kena dicipta untuk menutupi satu helah yang lama dan dia sendiri akan keliru dan bercanggah dengan dirinya sendiri.

hanya orang tak ada otak jer percaya itu wang derma....kalau macam itu, orang UMNO lah tak ada otak....termasuk penyokong2 parti komponen BN.

1MDB kumpul hutang RM42 billion hanya dlm tempuh enam tahun, pada masa yg sama RM2.6 billion masuk dlm akaun peribadi Najib, kebetulan pula.....???

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI