polis russia edar risalah bahaya berselfie




Mengambil gambar selfie adalah aktiviti santai yang popular di kalangan narsis dan mereka yang mempunyai jati diri yang tinggi. Tetapi sejak akhir-akhir ini kes kematian yang diakibatkan oleh pengambilan selfie semakin meningkat.

Di Russia kelmarin, seorang wanita berusia 21 tahun meninggal dunia selepas terjatuh dari sebuah jambatan ketika mengambil selfie. Kejadian berlaku di Moscow kerana pagar jambatan yang berkarat runtuh selepas wanita tersebut bersandar padanya. Sebanyak 10 kes kematian akibat selfie dilaporkan tahun ini dengan lebih dari 100 individu pula dilaporkan tercedera.

Pihak polis Russia mengambil langkah drastik menyebarkan risalah khas yang menerangkan bahaya mengambil selfie. Risalah ini menerangkan risiko dan langkah keselamatan yang perlu diambil sebelum anda bercadang mengambil gambar selfie.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI