benteras gerakan islam...kerajaan mesir bunuh rakyat sendiri yang menentang rampasan kuasa oleh regim haram abdul fateh as sisi yang pro yahudi...!!!

Mahkamah hukum mati 185 penyokong Ikhwanul Muslimin



penyokong  bekas presiden mohammad morsi yang di gulingkan...beratus ratus  dari mereka ada yang telah di jatuhkan hukuman mati oleh kerajaan haram  abdul fateh as sisi


KAHERAH – Seorang hakim Mesir menjatuhkan hukuman mati terhadap 185 penyokong gerakan Ikhwanul Muslimin kelmarin berhubung sera­ngan ke atas sebuah balai polis dekat sini pada tahun lalu yang  kunonnya  menyebabkan sebanyak 12 anggota polis terbunuh.

Keputusan tersebut bagaimanapun tertakluk kepada proses rayuan di mahkamah lebih tinggi.

Perkembangan itu berlaku beberapa hari selepas sebuah mahkamah lain menggugurkan tuduhan terhadap bekas Presiden Mesir, Hosni Mubarak kerana membunuh penunjuk perasaan semasa kebangkitan rakyat pada 2011 yang menyaksikan Mubarak tumbang selepas memerintah Mesir selama 30 tahun.

Serangan ke atas balai polis Kerdasa berlaku pada 14 Ogos 2013. Pada hari berkenaan pa­sukan keselamatan Mesir bertindak mengosongkan dua kem penunjuk perasaan Ikhwanul Muslimin di sini dan membunuh beratus-ratus orang.

Sumber kehakiman menyatakan, sebanyak 151 tertuduh tersebut berada dalam tahanan manakala sebahagian lagi dibicara tanpa kehadiran mereka.

Pihak berkuasa Mesir telah menangkap beribu-ribu ahli Ikwanul Muslimin sejak tentera menggulingkan Presiden Mohammed Morsi pada Julai tahun lalu susulan tunjuk pera­saan besar-besaran terhadap pemerintahannya.

Mahkamah Mesir telah menjatuhkan hukuman mati terhadap beratus-ratus ahli Ikhwanul Muslimin dalam beberapa perbicaraan beramai-ramai yang dikecam pertubuhan-pertubuhan hak asasi manusia


begitu kejamnya  kerajaan  pro yahudi ini  sedang pelaku dalam kes  pembunuhan di masjid ini tidak di ambil tindakan .Maka kezaliman  oleh regim yang mengaku islam  wajib umat islam  berjihad menentangnya dan bukan sekadar menentang  orang kafir  yang cuba menceroboh kesucian islam semata mata


Tentera Mesir Bunuh Jemaah Islam Sedang Solat

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI