di negara china segala jenis perasuah di buru...di malaysia perasuah besar besar dan tegar kalangan kroni di lindungi



busuk busuk kerajaan komunis  China ....
Demi Rakyat Kerajaan Negara China Tembak Mati Perasuah


BEIJING – Pasukan siasatan antirasuah China mengesahkan rampasan wang tunai berjumlah AS$33 juta (RM109 juta) dari kediaman seorang pegawai tinggi pada Mei lalu yang merupakan kes tangkapan terbesar di negara itu.

Seorang pendakwa raya memberitahu, empat daripada 16 mesin mengira wang rosak ketika mereka mengira wang tunai yang dirampas dari rumah seorang pegawai tenaga, Wei Pengyuan yang disiasat atas tuduhan rasuah.

Rampasan tersebut kali pertama dilaporkan oleh media di China pada Mei lalu tetapi baru disahkan oleh seorang pegawai pendakwa raya antirasuah, Xu Jinhui.

Pengyuan yang merupakan timbalan pengarah bahagian perlombongan arang batu di Pentadbiran Tenaga Kebangsaan disiasat atas tuduhan rasuah pada Mei lalu susulan penemuan wang tunai yang disembunyikan tersebut.

Sehingga September tahun ini sahaja, kerajaan China telah menghukum lebih 13,000 pegawai yang didapati bersalah menerima rasuah dan menyalahgunakan kuasa.

Perang memerangi rasuah itu adalah janji Presiden China, Xi Jinping yang dilantik memerintah negara tersebut pada tahun 2012.

Beliau sebelum ini berjanji kempen itu menyasarkan ‘harimau’ dan ‘lalat’ yang bermaksud tiada siapa yang boleh terlepas termasuk pegawai tertinggi negara berkenaan.

Sejak kempen itu dilancarkan beberapa tokoh politik terkemuka termasuk timbalan pengerusi parlimen dan bekas menteri pertahanan turut disiasat.

Beberapa penganalisis sebelum ini berpendapat kadar bunuh diri dalam kalangan pegawai tinggi kerajaan yang semakin meningkat kemungkinan berpunca daripada tekanan daripada kempen berkenaan.


nampak baik tapi busuk sampai ke usus kerajaan malaysia....
di negara  ini....perasuah besar dan tegar di kalangan kroni di sokong oleh kaki  bodek...






contoh contoh bagaimana perasuah perasuah ini di lindungi...di sebabkan oleh ada perundangan di Malaysia ini mempunyai undang undang   dua alam, Alam bunian @ alam ghaib dan Alam Nyata...antara kroni dan rakyat  biasa...


kroni...alam bunian


tangguh dakwaan rasuah bekas setiausaha politik pemimpin Umno


Australia sembunyi kes rasuah profil tinggi libatkan pemimpin Malaysia 


kes  rasuah Scorpene ‘bapak’ segala jenayah di Malaysia


ketua wanita selangor  keturunan raja...raja rasuah pandai buat duit atas angin


perasuah rasuah polis tapi  lembu betina sharizat  masih terlepas


Lantik Shahrizat penasihat PM, ganjaran Najib kepada rasuah



rakyat biasa...alam nyata


Kontraktor beri rasuah elak ditangkap dipenjara dua bulan


4 mengaku cuba beri rasuah


Padah cuba beri rasuah, pekerja ladang dipenjara

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI