propaganda ini rupanya lagi bahaya...nak tutup penyelewengan ,salah laku dan rasuah pembesar negara alihkan dan mengadakan cerita kununnya adanya kumpulan militan dengan memburukkan pergerakkan islam...puhh ..baling seketul batu kena dua sasaran.....cukup bagus bersandiwara...!!!



pergerakkan islam di fitnah



SUSPEK dipercayai terbabit IS....boleh percaya ke..? sandiwara ini boleh di reka..!!



dan ini juga  bakal bakal pejuang IS yang di tawan oleh koboi  kerajaan ...kah kah kah..wooii nak menipu  agak agak la hooii...!!!



KOSMO

KUALA LUMPUR - Polis telah mengenal pasti individu yang menjadi penggerak utama dalam merekrut rakyat tempatan menyertai kumpulan militan di Syria, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Beliau berkata, selain individu terbabit, polis juga mengenal pasti beberapa rakyat tempatan yang menjadi pengikut kumpulan berkenaan.

Polis bagaimanapun enggan mendedahkan identiti serta maklumat lanjut mengenai perkara itu dan tindakan sewajarnya akan diambil apabila tiba waktunya.

“Kami tahu dan kami kenal mereka...Jadi tunggulah,jika mereka degil juga kami akan datang ambil tindakan,” katanya dalam sidang media selepas melancarkan Pasukan Polis Bantuan Universiti Islam Antarabangsa (UIAM) di sini hari ini.

Katanya, berdasarkan siasatan, mereka yang terpengaruh menyertai kumpulan militan dan kononnya untuk berjihad di Syria adalah disebabkan sogokan dengan gambaran bahawa itu satu-satunya cara untuk berjihad demi agama, bangsa dan negara.

“Golongan muda ini kebanyakan mereka terikut-ikut memandangkan mereka lebih bersemangat...adakalanya bukan kerana ditawarkan dengan duit tetapi kerana mereka tidak pernah keluar negara dan rasa seronok bila ada orang taja untuk ke luar negara sedangkan tujuannya untuk menyertai kumpulan militan seperti Islamic State (IS) ini,” katanya.

Khalid berkata, kumpulan yang bertanggungjawab merekrut warga tempatan ini bergerak dalam satu rangkaian.

“Cara mereka rekrut masuk anggota banyak cara...sama ada melalui negara ketiga atau keempat sebelum sampai ke sana. Mereka ada rangkaian rakan-rakan yang berada di Turki dan beberapa buah negara lain dan mereka ini bertindak menguruskan dan melancarkan pergerakan anggota yang telah direkrut untuk masuk ke Syria,” katanya.

“Kami memantau perkara ini secara rapat dan akan ambil tindakan menangkap sebelum mereka meninggalkan negara,” katanya. - Bernama


HARIAN METRO


Kuala Lumpur: Penggerak kumpulan militan Negara Islam (IS) di negara ini diibaratkan lumpuh apabila tiga 'mentor' utama kumpulan berkenaan diberkas polis.

Tiga individu utama itu antara 14 suspek ditahan dalam dua serbuan berasingan yang dilakukan Bahagian Counter Terrorism Cawangan Khas, Bukit Aman di sebuah restoran di Seksyen 7, Shah Alam dan sekitar Damansara, di sini.

Tiga perancang utama itu dikenal pasti aktif merekrut, membiayai dan mengatur pemergian rakyat Malaysia ke Syria untuk menyertai IS.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, semua 14 suspek itu ditahan antara jam 10 hingga 11 malam, Isnin lalu dan semalam.

Menurutnya, polis juga menahan 12 lelaki dan dua wanita berusia antara 14 hingga 48 tahun yang disyaki bertanggungjawab merekrut rakyat Malaysia bagi menyertai kumpulan berkenaan.




2 akhbar  pro kerajaan  ...antara propaganda  jijik  yang memburukkan pergerakkan islam ...

baling batu sembunyi tangan untuk tutup ,kezaliman ,penyelewengan ,salahlaku MORAL, ,rasuah dan keborosan   pemimpin negara...( ini bukan soal politik )...dan kejahatan ini lah yang membahayakan  agama dan keselamatan negara...bila pihak berkuasa di jadikan  alat oleh pihak yang rakus berkuasa


pemimpin negara sarat dengan skandal rasuah

penyelewengan pemimpin negara

Selagi tidak mengaku boros, selagi itu masalah berlarutan 

Akhirnya UMNO mengaku pembunuhan umat Islam di Memali adalah angkara mereka

Terbongkarnya Skandal Shafie Apdal & Zahida Rafik

rosmah menabung dari keciil beli cincin rm 24 juta

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI