bunuh rakyat berugama islam secara kejam...hutang darah wajar di bayar...kerajaan melayu malaysia buat apa..? mana pergi PERKASA ,PEKIDA dan JMM anda semua bacul kah...?









Pihak bertanggungjawab atas kematian umat Islam dalam insiden di Tak Bai pada 2004 mesti dibawa ke pengadilan dan dihukum.

Kegagalan kerajaan Thailand mendakwa anggota keselamatan yang bertanggungjawab dalam pembunuhan itu membayangkan ketidakadilan.

Kegagalan pihak berkuasa melaksanakan keadilan kepada penduduk Muslim di selatan Thailand mencetuskan pemberontakan di wilayah itu,Pihak pemberontak tak perlu di persalahkan dalam isu ini.

Apa yang berlaku di Tak Bai 10 tahun lalu mesti terus dikenang.Demi melaksanakan keadilan kepada semua mangsa kekejaman itu adalah langkah penting menamatkan kekacauan dan menghormati hak komuniti Muslim setempat dengan memberi kemerdekaan  kepada tanahair mereka  sendiri yang sudah lama di perjuangkan sejak zaman penjajah  siam lagi .

Sempena ulang tahun ke-10 insiden itu kelmarin, kita menggesa pihak berkuasa thailand menunjukkan komitmen bagi mengatasi kekacauan di wilayah selatan Thailand.

Dalam kejadian 25 Oktober 2004 itu, 85  orang penunjuk perasaan  berbangsa melayu dan berugama islam  dibunuh  dengan kejam dalam pertempuran dengan polis dan tentera di luar balai polis Tak Bai.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI