aksi kucing pertahankan diri dari kawanan singa

Detik mencemaskan dirakam kamera pemandangan yang mengejutkan, seekor kucing kecil berhadapan dengan kawanan singa yang besarnya berlipat kali ganda besarnya dari tubuh kucing itu.

Kelihatan seekor kucing liar dihampiri oleh seekor singa betina dengan saiz 30 kali ganda di taman hidupan liar di Afrika Selatan. Namun bukan bermakna kucing liar ini menyerah tanpa perlawanan. Kucing kecil ini menunjukkan geraham serta gigi-giginya yang runcing untuk usaha melawan singa-singa tersebut.

Rasanya seperti tidak adil ketika makhluk sekecil itu dikeroyok oleh 4 ekor pemangsa yang sangat buas. Namun beginilah hidup di rimba, siapa yang kuat dia yang berkuasa, akhirnya kucing kecil ini kalah dalam mempertahankan dari diri aniaya kawanan singa betina.

Apakah kucing ini masih hidup? lihat foto berikut ini. Mungkin hati anda akan ikut terasa dengan foto yang diabadikan oleh jurugambar Jerman Claudia Hopf dalam Kgalagadi Transfrontier Park di Botswana.

















About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI