lebihan kulit seberat 44 kg bakal di buang



SEORANG lelaki yang pernah dinobatkan sebagai lelaki paling gemuk di dunia, bakal menjalani pembedahan yang dapat mengubah hidupnya bagi membuang lebihan kulit sebanyak 44 kilogram selepas berjaya menurunkan berat badan.

Paul Mason, yang berasal dari Ipswich sebelum ini mempunyai berat 444kg, berjaya menurunkan berat badan kepada 292kg melalui pembedahan gastric bypass.

Sejak menjalani pembedahan itu lima tahun lalu, berat badannya mulai turun namun Mason berdepan ujian apabila lebihan kulit pada badannya menjadikan dia hodoh.

Namun rayuannya kepada perkhidmatan kesihatan Britain ditolak kerana pihak terbabit mahu Mason menstabilkan berat badannya terlebih dahulu.

“Saya gembira kini kerana dapat bersiar-siar bersama anjing di jalan dan mahu mendapatkan kerja.

`Saya tidak sabar-sabar untuk sembuh dengan cepat tetapi lebihan kulit ini memberikan kesan kepada hidup saya,” katanya.

Setelah berita mengenai lebihan kulit Mason tersebar di seluruh dunia, seorang pakar pembedahan plastik dari Hospital Lenox Hill di New York, Dr Jennifer Capla menawarkan untuk menjalankan pembedahan itu dengan percuma.

Menurut Capla, beliau sedih melihat Mason terpaksa menjalani kehidupan seperti ini.

Mason kini menetap di Boston dan bakal menjalani pembedahan pada Selasa ini.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI