bila UMNO di kuasai keling paria..segala kelentong di anggap betul belaka...peguam UMNO ini cuba menipu rakyat...!!!

Saya tidak akan kenakan Anwar walaupun atas arahan Najib, kata Shafee



muka keling ,lidah lidah keling...bercabang sana sini...peguam UMNO...dah tentu bias bila jadi  timbalan pendakwaraya...jangan auta lah...!!!

Menafikan dakwaan wujud konspirasi politik, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah berkata pada satu forum malam tadi, beliau tidak mempunyai niat untuk sengaja menghumban Datuk Seri Anwar Ibrahim ke penjara walaupun jika sekiranya disuruh oleh perdana menteri.

Peguam kontroversi itu berkata, sebagai seorang yang berkeluarga, beliau memahami perasaan isteri dan anak ketua pembangkang itu yang terpisah daripada bapanya selepas beliau didapati bersalah dalam kes liwatnya minggu lepas.

"Saya tidak akan bersetuju untuk mengenakan Anwar walaupun arahan tersebut datang daripada Datuk Seri Najib Razak sendiri," kata Shafee pada majlis yang penuh sesak di Kelana Jaya itu.

"Saya juga bersedia untuk bersumpah dengan Al-Quran yang tiada konspirasi politik ke atas Anwar."

Shafee antara watak utama memainkan peranan penting dalam kes Liwat II, dilantik sebagai timbalan pendakwa raya secara ad-hoc semasa perbicaraan Anwar di Mahkamah Persekutuan pada 10 Februari lalu.

Mengulangi kenyataannya yang pernah dibuat semasa temu bual dengan akhbar arus perdana milik Umno, Shafee memberitahu forum malam tadi, beliau sememangnya yakin yang ahli Parlimen Permatang Pauh itu bersalah dalam kes liwat tersebut.

"Apabila anda anda tanya sama ada saya yakin Anwar bersalah, saya boleh kata 'ya'," katanya.

Shafee juga mengatakan dakwaan konspirasi yang dibuat Anwar dan penyokongnya tidak berasas sama sekali.

"Tohmahan mengatakan konspirasi ini dibuat tanpa alasan yang munasabah," katanya.

Menjawab persepsi orang ramai yang mengatakan beliau seorang peguam Umno, Shafee menafikan perkara itu.

Katanya, beliau bukan ahli Umno ataupun mempunyai kepentingan dalam parti politik tersebut.

"Hanya kerana saya mengendalikan petisyen pilihan raya untuk Umno. Itu tidak bermakna saya orang Umno," terangnya.

Shafee baru-baru ini dikritik peguam dan pemimpin pembangkang kerana terus menyerang ketua umum PKR itu walau beliau kini sedang menerima hukuman penjara.

Anwar sepanjang perbicaraan kes liwat yang dihadapinya, mendakwa perbicaraan kali kedua dihadapinya ini, selepas yang pertama pada 1998, satu lagi konspirasi kerajaan mengheretnya ke penjara.

Mahkamah Persekutuan pada Selasa lepas menolak rayuan sabitan Anwar dan mengekalkan hukuman 5 tahun penjara terhadapnya yang dijatuhkan Mahkamah Rayuan tahun lepas atas tuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan di Damansara pada Jun 2008.

Anwar didakwa mengikut Seksyen 337B Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dipenjarakan maksimum 20 tahun dan sebatan. Ia dibaca bersama Seksyen 337A Kanun Keseksaan, yang mensabitkan kesalahan liwat dan seks oral.



##


bila seekor keling bercakap..sukar untuk di pastikan kebenarannya...lebih lebih bila berjinak jinak dengan UMNO...jaga perut  ikut skrip...tentu selamat di dunia...di akhirat nanti hang mampos lah...jenis manusia bermain dengan sumpah sumpit bukan  orang islam yang beriman malah sifat seorang munafik yang suka menipu tuhannya...

kalau dah boleh bersumpah sumpit...maka tak perlu lah adanya mahkamah ,hakim ,pendakwaraya dan peguam....cukuplah bersumpah di tepi jalan...

setakat menafikan...kaum perompak pun boleh  cakap macam tu...sila buktikan...!!!

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI