akibat bersekutu dengan amerika dan zionis menentang pergerakan islam..kerajaan britain di paksa menyelamatkan warganya yang di culik oleh kumpulan IS



Menunjukkan anggota IS memberi amaran akan memenggal kepala Henning jika Britain berterusan membantu Amerika Syarikat menyerang IS.

LONDON - Satu operasi dilancarkan untuk mencari seorang tebusan warga Britain yang masih ditawan oleh kumpulan pejuang Negara Islam (IS), Jihadi John.

Pasukan khas dan ejen perisik Britain diberi arahan supaya segera mengesan Alan Henning, 47, selepas dia ditawan ketika berada di Syria untuk menyerahkan bantuan kemanusiaan.

Bapa dua anak dari Manchester yang bekerja sebagai pemandu teksi itu muncul pada penghujung sebuah klip video yang memaparkan tebusan IS warga Britain, David Haines dipenggal kepalanya kelmarin.

Henning, 47, mengunjungi Syria pada Krismas tahun lalu bersama sebuah konvoi melibatkan beberapa buah ambulans kununnya  bagi menghantar bekalan perubatan ke hospital-hospital di negara bergolak itu.

Namun, sukarelawan tersebut diculik oleh beberapa pejuang  IS di bandar Al-Dana sejurus selepas melakukan perjalanan sejauh 6,400 kilometer itu.

Menurut beberapa rakannya, kunjungan amal ke Syria tersebut  kununnya adalah yang ketiga oleh Henning.

"Dia hanya seorang lelaki biasa yang cuba membantu wanita dan kanak-kanak," kata mereka.

Dalam pada itu, penculikan Henning dan beberapa warga Britain lain telah meningkatkan tekanan terhadap Perdana Menteri David Cameron supaya bertindak.

Setakat ini, pihak berkuasa merancang beberapa langkah termasuk operasi menyelamat berisiko tinggi untuk menyelamatkan mangsa.

Pihak berkuasa Britain kini menggunakan sistem pengecaman suara canggih untuk mengesan lokasi pejuang IS warga Britain, Jihadi John.

London percaya baki tebusan rakyat negara itu termasuk Henning berada berhampiran lokasi tersebut.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI